Dream


new cerpen ( RINDU!!)

Tuesday 10 April 2012 @ 20:36 | 0 Dreamer

Pada satu hari,aida telah pergi ke sebuah restoran yang berhampiran dengan pantai di DANGA BAY. Malam tadi aida telah menerima panggilan misteri tetapi aida tidak dapat mengenali suara.
"ish...knpe aku tunggu kt cnie ek???tdi mcam suara yg aku knal tapi aku da lupa lak??siapalah manusia nie ??"
desik hati aida.Tanpa disedari ada seseorang yang menegurnya dari belakang .
"hyep..da lame tunggu ??"ujar husna. Aida terus menoleh ke belakang
"eh ..husna, nani ,farah ,sherry pon ade skali. Da lame x jmpa ??Korg shat??"ujar aida
"ktorg shat jewp.Aku pikir ko x kn dtg cbb ko kn x caye sgt ngn pnggilan misteri tu" kata nani
"lak....kowg kw yg call aku tadi ???aku pikir sapew la manusia yg call aku tdi..hehe mmng lah tpi ntah aku tiba2 caye lak ngn panggilan misteri nie...kowg dduk lah ari nie aku blanja " kata aida . Nani , farah, husna dan sherry pon dduk . Maklumlah dyorang nie kn BFF dari form 1 agy .

"weyh...aida slepas ko amik result PMR ko tu ko g mnew??.....aku call ko x jwb ..aku msej ko x reply ....knp ko wt ktorg cm 2??"ujar farah .Aida tersentap sebentar lalu aida memikir macam mana hendak beritahu.
"ala..jgn lah marah aku ...sbnarnya aku x de niat pon wt kowg cm 2 dgn owg lain p0n aku wt cm 2 gak "ujar aida
"sbnarnya ..ktowg x mrah ko tpi nk tau jewp....ko g mnew slepas amik result PMR tu??"n then koe keje apew ek skrg??"ujar sherry
"sblum aku cerita abis abisan kowg order dlu ape kowg nk mkn skrg nie??ary nie aku blnja kowg"suruh aida .
Mereka pon pesan mknn .tetapi solan sherry masih tertnya tnya di fikiran mereka berempat . Aida masih tersenyum gembira kerana saat ini lah saat yg menggembira kn kerana kawan lama datang berjumpa dengan aida .Dulu hingga kini Aida sgt merindui kawannya itu sampai setiap malam dia membanjiri biliknya dengan air matanya.

"aida!!!cpatlah bgitau solan sherry tadi ..aku da x sbar da nie...mnew x nya hampir 6 tahun  kita x berjumpa ko x tau x??"ujar nani. Husna , sherry, dan farah hnya mennti jwapan dari Aida.
"okey ..okey lah cm nie slepas aku amik result PMR tu aku trus balik rumah dan aku dapat tawaran sekolah teknik kt MELAKA Yg aku x reply msej dan x jwb call kowg aku da tukar nmbor telpon .Pastu skrg nie ALHAMDULILLAH aku dapat kejar cita2 aku iaitu aku skrg  nie da jadik peguam ."ujar aida
"waw sucessgiler lah kau .Tahniah aida ..jdik ko x dpt g U kt UNITED KINGDOM kw?? " tnya husna
"tak cbb aku low english hehe...n then kowg keje pew ek skrg nie??"tanya Aida
"ehem2 biar aku jelakn dari A ke Zbokey....aku jadi guru ..sherry jdik doktor ...husna jdi engineer kt sebuah syarikat...n then farah jdik ustazah ...hehe"jelas nani
 "perghh...Tahniah lah kowg hehe...tpikn aku giler rindu kt kowg sampai umah aku banjir"ujar Aida

"apesal bley bnjir lak ko x tutup paip air kt umah ko kw @ pon rumah ko dilanda tsunami mngganas ??"usik nani ..
"mnew ade ..klau rumah aku dilanda tsunami mngganas aku da x jmpa kowg agy ...hheeh..ko tau x setiap malam aku menangis cbb tu rumah aku banjir haha...." ujar aida
"udah2 lah tu mkann da smpai j0m mkn"kata husna
Mereka berlima pon menikmati hidangan itu .Selepas makan mereka lepak di pantai untuk melepaskn rasa rindu .
"weyh korg jom kita berjanji "tnya Aida
"janji ape "tnya sherry
"ala...jom je lah " usik Nani
" okey....pantai ini akan menjadi saksi bahawa kita akan mnjadi SAHABAT SELAMANYA ....dan kite tidak akan touching megaching okey"cadang Aida.Mereka p0n setuju dengn cadangan Aida.
 " tapikan .... ko mcm menganjing aq jewp" tanya Farah.
 " mmg p0n..... penyakit touching n ago ko 2 da baik ke l0m agy " usik Aida .
 " belom agy Aida penyakit 2 masih tersemat di dalam jiwa raga Farah 2 hahahha " nyampuk Husna.Mereka p0n ketawa terbahak bahak ....
 " bley mas0k mahkamah x ??? " tanya Sherry
 " bley kot hhehehhe " jwb Aida...
 Mereka p0n telah melepaskan rindu teramat sangat dan kini mereka menjadi  " bagai aur dan tebing".........

Sekian ,Terima Kasih


                       u see that ,,,,,anjing ngn kucing p0n x gadoh agy malah dyorg mnjadi BFF hehe






 


Older Post | Newer Post
Disclaimer




Follow me dear !! My name is Nur Amirah Aida :3
[ x ]

HomeAboutStuffThem

Footprints

Paste your cbox code here , maxsimum width 240 .

Credits


Template : Adam Zailani
Header : Aien Minhoo
Others : ΔΔΔΔ